Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, 6 Ogos 2009

selesema babi


.dh lma btl aku tak update,hari ni aku bca paper slesema babi ni dah meragut nyawa 14 org pulak...memang seriau aku d watnyer,penyakit ni lbih dasyat dn teruk dri penyakit aids,jntung,buah pingang,buah pinang dn sewaktu dgnnyer.pnyakit ni ptama kali 'membunuh' warga mexico' kemudiaan trus merebak ke merata2 tmasuk lah d malaysi negaraku tercinta dn telah 'membunuh' rakyat malaysia yg tak berdosa ni(tak mkn babi ler).skarang ni aku dah pun mula pakai topeng mulut klu kua dri umah...tapi yg peliknyer,manusia2 yg d katkan cerdik ni asal tngok jer org pakai mask dh d cop pembawa wabak slesema babi ni...apa raghhh!!...aku pkai mask ni untk mengelakkn dri terkena jgkitan bkn positif h1n1 laa...klu la aku kena takde aku nak kua nyer,dok umah diam2 so kena kuarantin sndiri mau ingat ler. skarang ni aku dh mengamalkn cara hidup yg sihat dn bersih(ops! dulu pun bersih gak tau) slalu ler aku cuci tngan smpi beratus2 kali(acah jer),kerap mandi siap guna lulur lgi hehehe,1 lg...aku dh jarang kua rmah coz nak elakkn dri besesak2 naik bas ke gi pesta ke...dh tekde dah aktiviti skg ni aku kua pun ats urusn penting jer.tapi kan...dulu2 takde pon pnyakit mcm ni...makin maju dn canggih dunia ni makin bnyak penyakit tercipta...seme penyakit ni asal dri BARAT ler.bmula dgn pnyakit aids,slesema burung dn skarang slesema babi lak..akan dtang entah slesema apa la pulak,hmm!! memang dunia ni dah nak akhir zaman,masalah sosial ni makin menjadi2 dgn kes bohsia,buang anak,dadah,mat rempit,ragut,murtad,ajaran sesat dn lain2 laa.apa...diorang ni tak takut mati ker??dh ready ke nk jawab bila mungkar dn nagkir tanya?? cewahh...aku ni dah mcm pendkwah pulak, tu lah Allah turunkan pelbagai penyakit untk peringatan manusia2 d bumi ni...tapi rmai manusia ni tak sedar malah makin rakus mlakukan dosa2. Entah ler..TAK DOPEK DEN NAK NOLONG NYO!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...