Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, 20 Oktober 2009

GUrU dI GaLAk MeNGaJAr Di LUaR KeLaS

Guru-guru sekolah di negeri ini digalakkan untuk menghidupkan suasana belajar di luar kelas bagi menimbulkan rasa cinta pelajar terhadap sesuatu mata pelajaran yang diambil.

Menurut Timbalan Pengarah Pelajaran Sarawak, Mortadza Alop, tidak ada halangan dan peraturan yang mengatakan guru tidak boleh membawa pelajar mereka untuk belajar di luar kelas.

Katanya, pembelajaran di luar kelas dapat membantu pelajar untuk mengaplikasikan setiap ilmu yang telah dipelajari di dalam kelas sekali gus meningkatkan pemahaman mereka dalam sesuatu subjek.

''Kita memang galakkan guru untuk mengajar di luar kelas bagi menimbulkan keseronokan kepada pelajar terutamanya terhadap mata pelajaran yang diambil dan tidak ada halangan bagi mereka untuk berbuat demikian," katanya di sini hari ini.

ni salah satu cadangan yg aku stuju sngat2..memang wajar la ade sesi pembelajarn d luar kelas..skurangnya dapat menhilangkn kebosanan dn mengurangkn stress para pelajar...apalgi aku seorang pelajar rase lbih selesa bljar d i tempat terbuke sperti d taman,pondok rehat smbil menghirup udara segar dn menikmati permandngan indah ciptaan ALLAH .bosan gak klu hri2 ngadap papan hitam,meje,kerusi,tingkap..dh mcm dlm umah lak..hihihihix..lagi2 ngadap cikgu yg 24 jam muke kelat..hehehehex..jngn mrah ye wahai guruku...!!!


0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...